כל הדברה בפיקוח אגרונום מוסמך

073-7589319

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מה ההבדל בין פרעושים לפשפשים – המדריך המלא

הישארו מעודכנים

מה ההבדל בין פרעושים לפשפשים - המדריך המלא

הישארו מעודכנים

פרעושים ופשפשים הם שני סוגים של חרקים מטרידים עבור בעלי החיים הביתיים ובני האדם. העקיצות שלהם מגרדות ויש צורך באמצעי הדברה נגד פרעושים ופשפשים כדי להיפטר מהם, אבל פה נגמר ההבדל ביניהם. אף על פי שהבלבול בין שני סוגי החרקים הללו נפוץ, יש הבדלים מהותיים בין פרעושים לפשפשים והמאמר הבא יבהיר אותם ויסביר על אמצעי הדברת פרעושים.

איך נראים פשפשים ואיך נראים פרעושים?

  • כדי שתדעו אם אתם צריכים להזמין הדברה נגד פרעושים או נגד פשפשים, חשוב לדעת עם מה אתם מתמודדים. אלו ההבדלים במראה בין פרעושים לפשפשים:
    איך זה נראה?פשפשיםפרעושים
    גודל5-7 מילימטרים2-4 מילימטרים
    גוףשטוחאליפטי ושעיר
    רגליים6 רגליים – 3 בכל צד6 רגליים שפונות למטה, הקדמיות קצרות יותר מהאחוריות
    צבעחום אדמדם או חום כההחום אדמדם או אדום סגלגל אחרי שניזונו מדם
 

צריכים לעשות הדברה נגד פרעושים?

  • עוד הבדל בין פרעושים לפשפשים טמון במקומות שבהם הם מסתתרים.
  • בדרך כלל פרעושים ימצאו בשטיחים, מזרנים, כריות, סדקים בקירות, על המיטה או השמיכה של חיית המחמד, ליד המזון שלה ועל בע"ח עצמו.
  • פשפשים גם מסתתרים בשטיחים, מזרנים וקירות מתקפלים וסדוקים, אך אפשר למצוא אותם גם בשקעי חשמל, במגירות וארונות ברחבי הבית, במסגרות תמונות או מסגרת המיטה ובין לוחות פרקט.

הדברת פרעושים ופשפשים למניעת עקיצות

אחת הסיבות העיקריות שעושים הדברה נגד פרעושים ופשפשים, היא כמובן העקיצות. שני סוגי החרקים האלו עוקצים בעלי חיים ובני אדם ובכל מקרה מדובר בעקיצות מגרדות מאוד ולא נעימות. אז איך תדעו מה מסתתר במזרן שלכם? פשוט, חפשו את העקיצות.

סימני עקיצות פרעושים:

  • אדומות וקטנות עם הילה אדומה
  • עקיצות בקו ישר או מקבץ עקיצות
  • העקיצות באזור הרגליים ובעיקר בקרסוליים ובעקבים
  • סימני עקיצות פשפשים:
  • בליטה ומסביבה הילה אדומה
  • עקיצות בקו ישר או מזוגזג
  • עקיצות כמעט בכל חלקי הגוף: ידיים, רגליים, גב, בטן, צוואר, פנים ועוד

הדברה בכל שלב של מחזור החיים

פרעושים עוברים מחזור חיים מלא ואילו פשפשים עוברים מחזור חיים חסר – מהביצה בוקעת נימפה שמזכירה מאוד פשפש בוגר אבל היא קטנה יותר. שני סוגי החרקים ניזונים מדם, אך פרעושים זקוקים לו מהרגע הראשון של שלב הנימפה. פרעושים, לעומת זאת, זקוקים לדם רק בבגרותם, לצרכי הישרדות ורבייה. חשוב לציין ששני החרקים חיים כשנה בתנאים אידיאליים ולכן אם אתם מתלבטים לגבי הדברה נגד פרעושים אל תהססו ועצרו את ההתפשטות.

✔️ מחזור החיים של פשפש כולל ביצה (בגודל 1 מ"מ), חמישה שלבים של נימפות (עד גודל 4.5 מ"מ) והשלב הבוגר בו הוא בגודל של 7-5 מ"מ. התהליך לוקח 37 ימים והנקבה ממליטה בין 5 ל 20 ביצים תוך 10 ימים.

✔️ מחזור החיים של פרעוש כולל ביצה (בגודל חצי מילימטר), זחל, גולם ופשפש בוגר. בבגרות גודל הנקבה 4 מ"מ והזכר הוא 3-2 מ"מ. לפרעוש לוקח בין 30 ל 75 ימים להפוך לבוגר, בהתאם לטמפרטורה וללחות בסביבתו. הנקבה מטילה בימים אחרי שהיא ניזונה מדם בפעם הראשונה והיא יכולה להטיל עד 50 ביצים ביום.

סובלים? הזמינו עכשיו הדברה

כפי שאפשר להבין, מדובר בכמויות גדולות של ביצי פרעושים העלולות להתפתח ולהסב לכם ולבעלי החיים נזק משמעותי. לכן אל תהססו, הזמינו הדברת פרעושים מקצועית ותוכלו להיפטר מהעקיצות ומחוסר הנוחות שיש בחיים משותפים עם פרעושים. במקביל, אפשר להזמין גם הדברה נגד פשפשים.

תפריט נגישות

מספר זה הינו מספר וירטואלי, שהוא חלק משירות תוכן המופעל על ידי זאפ גרופ בע"מ ומפנה את המתקשר לבית העסק.
משתמש העושה שימוש במספר הווירטואלי, מסכים כי החברה תהא רשאית לשמור את מספר הטלפון ממנו התקשר, לכלול אותו במאגר מידע או ליצור באמצעותו קשר עם המשתמש, וכן כי המספר עשוי להשתנות מעת לעת.

מספר הטלפון הרגיל של בית העסק הוא
09-9502160